אחת הטעויות הנפוצות ביותר שניתן לראות באתרים ותוכנות שפיתחו יזמים ובעלי עסקים הן תכנון לקוי של ממשק המשתמש אשר גורם לירידת המוניטין של העסק כנגזרת של חוויית משתמש במוצר. טעות זו נובעת מכך שכל אדם אשר לו מעורבות בתכנון המוצר, העיצוב והפונקציונליות שלו אינו המשתמש הטיפוסי.

 

לכן, ללא השימוש ביצירת פרסונות ובאיש מקצועי אשר יוכל לאפיין את המשתמש האידיאלי באופן מקצועי ולהבין היכן הליקויים אשר דורשים התייחסות לטיפול, חוויית המשתמש עשויה להיפגע ובכך גם רווחיות המוצר או השירות אותו אתם משווקים.

חווית משתמש בעסק
חווית משתמש בעסק

מציאת האיזון שבין המסר השיווקי וחוויית המשתמש באתר

לא פעם אנו מוצאים את עצמנו נחשפים לבאנרים ופרסומות קופצות באתרי תוכן. במקרים אחרים ניתן גם לראות פרסומות המשתלטות לחלוטין על המסך למשך מספר שניות ופוגעות מאוד בחוויית המשתמש. כמו כן, בין אם מדובר בעסק קטן או חברת ענק, יש לקחת בחשבון את כל הוצאתיה בשירות, המוצר ובאתר החברה אשר נדרש להפיק עבורם רווחים.

 

יש שיגידו כי חוויית המשתמש צריכה להיות בראש סדר העדיפויות שלוקחים בחשבון בניית אתר עסקי ומניב. בפועל, יש להבין כי מודלים עסקיים רבים חיים ומתפרנסים מפרסומות באתר העסקי שלהם, לכן אינם יכולים לוותר עליהן מבלי לשנות את המודל העסקי שאינו תמיד מתאפשר לבעלי עסקים קטנים המספקים תוכן בחינם לכל דורש.

 

לכן, חשוב להבין מה המחיר של חוויית משתמש טובה אל מול האינטרס של בעל העסק להרוויח כסף מהמוצר הסופי שלו. בעידן בו הורגלנו לצרוך תוכן בחינם ומספר המנויים לעיתונים המודרניים הולך ופוחת, יש לעשות שימוש במודלים אחרים אשר יוכלו לתגמל את בעל העסק דרך האתר.

 

הדרכים המקובלות ביותר הן מכירות מוצרים או שירותים פיזיים היישר מבית העסק. כמו כן, ניתן לראות גם אתרי תוכן המתבססים על פרסומות בלבד ולפעמים גם מכירת לידים ושיווק שותפים באינטרנט.

 

בכדי שכל הצדדים יצאו מרוצים, יש לערוך סיעור מוחות בין מנהלי השיווק והדיגיטל ומאפייני העיצוב וחוויית המשתמש על מנת שכל אחד יוכל להעלות את הטיעונים המייצגים עבור כל אחד מהצדדים וזאת על מנת שהאתר או המוצר יהיו רווחיים מצד אחד אך לא יפגעו בחוויית המשתמש מהצד השני.

איך נולדה התעשייה של חוויית המשתמש ולמי היא נועדה?

 

כאשר מעלים את סוגיית אפיון חוויית המשתמש בפני בעלי עסקים, נהוג לחשוב כי ענף ה-UX הוקם בראש ובראשונה עבור המשתמש. על אף כי יש היגיון בכך שמאפייני חוויית המשתמש יעסקו בטובת המשתמש בראש ובראשונה, למעשה השירות ניתן עבור מנהלי מוצר, יזמים ובעלי עסקים אשר מעוניינים להחדיר אל השוק מוצר אשר לדעתם עשוי להיות להיט היסטרי ולייצר רווחים רבים. לכן, אפיון ממשק המשתמש וחוויית המשתמש נועד לסייע להם לייצר מוצר טוב יותר ובכך למכור יותר.

 

אתה לא המשתמש! אפיון חוויית משתמש באמצעות שימוש בפרסונות

 

כאשר בעלי עסקים מתחילים לשווק את המוצר הראשון שלהם, הם אינם מודעים לכך שמה שמובן מאליו עבורם אינו בהכרח כך עבור המשתמש האופייני של המוצר. כך, בהרבה מקרים לא ניתן לדעת בוודאות מי הוא הקהל המשתמש במוצר שלך. האם מדובר בגברים או בנשים? מהו טווח הגילאים האידיאלי לשימוש במוצר? מה הסטטוס של הלקוחות שלכם (זוגי וסוציואקונומי)?

 

כל זאת ועוד ניתן לגלות רק על ידי אפיון מקצועי של אנשי מקצוע אשר יכולים לספק עבורכם פרטים נוספים אודות המשתמש ע"י בניית אישיות ייחודית לכל אחד מהמשתמשים אשר עשויים לעשות שימוש במוצר שלכם.

 

האם עיצוב גרפי ועיצוב חוויית משתמש הם תחומים זהים?

 

אף על פי שיש קשר בין עיצוב ממשק משתמש ועיצוב אתרים אשר משפיע באופן ישיר על חוויית המשתמש באתר, ישנם פרמטרים רבים נוספים אשר יש לקחת בחשבון בעת הבנת הצורך של הלקוח וכל זאת מבלי לשכוח את רצון המשתמש בעת ביקורו באתר, בבית העסק או בזמן השימוש שלו באתר.

 

עיצוב חוויית משתמש – למי זה מתאים?

 

בעלי עסקים ויזמים אשר מעוניינים לבנות אתר ומורכב הכולל בתוכו תוכנות ומערכות שונות, הן עבור המשתמש והן עבור מנהלי המוצר, מושפעים באופן ישיר מחוויית המשתמש באתר ובמוצר. כך, כאשר מדברים על אופן השימוש במוצר רב תחליטי, כדאי להבין היטב את אופן השימוש כך שאופן העבודה עם המוצר ובאתר יהיה גם יעיל וגם מועיל עבור המשתמש.

 

מדוע כדאי לבצע אפיון חוויית משתמש לאתר?
מומחה חוויית משתמש רואה בראש ובראשונה את טובת הלקוח וזו בדיוק הסיבה לכך שכדאי להבין אלו קשיים חווה המשתמש באתר שלכם או במוצר החדש שאתם כרגע עובדים עליו. תמיד יש מה לשפר, כך שתפקיד חוויית המשתמש יכול לפעול באופן מעשי גם לאחר השקת המוצר או עליית האתר לאוויר.

 

האם כל בעל עסק צריך לבצע אפיון חוויית משתמש לאתר חדש?
עליכם לדעת מי הוא קהל היעד בכדי לדעת כיצד למקד את המסרים שלכם עבור קהל היעד שלכם. אף על פי כך, אין לכם כל מחויבות להשתמש בשירות מקצועי של מאפייני חוויית משתמש.

 

עסקים קטנים עד בינוניים אשר מפרסמים בגוגל ובפייסבוק יכולים להסתפק בבניית האתר ובאופן השיווק שלו. דיי באתר עם תוכן סביר וחינמי על מנת להתחיל לייצר הכנסה מידית על ידי פרסום בגוגל. כמו כן, יש להקפיד על רלוונטיות התוכן אל המשתמש.

 

בעלי אתרים אשר מוכרים שירות ייעוץ וליווי עסקי מכל סוג יתבקשו לספק ערך רב יותר בכדי שיוכלו לזכות באמון הלקוחות הפוטנציאלים שלהם, רגע לפני שיבצעו רכישה באופן ישיר מהם או מבית העסק.

 

האם יש צורך בתהליך מיתוג ובניית אוטוריטה כעסק מומחה בתחומו?
עסקים המספקים שירותים הכוללים עבודות כפיים, לרבות אינסטלטורים, טכנאים, שיפוצניקים אינם מחויבים בבניית אוטוריטה בתחומם. יחד עם זאת, נוכחות עסקית באינטרנט תמיד יכולה לתרום לבית העסק להתבלט מעל כולם ובכך לזכות באהדת הקהל וכתוצאה מכך לקבל יותר פניות מלקוחות פוטנציאלים.

 

איך כדאי לבנות מיתוג ונוכחות אינטרנטית?
בין אם בחרתם לעשות קידום אתרים בגוגל ובין אם פרסום ממומן בגוגל, תוכלו לבנות את המיתוג שלכם על ידי פרסום תוכן בעל ערך רב עבור המשתמש הפוטנציאלי באתר שלכם.

 

תהליך הרכישה מתחיל משלב ההיכרות, משם ממשיך אל הבעת הערכת הלקוח הפוטנציאלי ומסתיים בשלב האמון אשר בו יהיה מוכן להוציא את כרטיס האשראי ולרכוש מכם את המוצר או השירות אותו אתם מקדמים.

 

כך, מבחינה אסטרטגית, אין זה משנה אם תבחרו בקידום אתרים בגוגל באפיק החינמי או הממומן. יחד עם זאת, יש להתחשב בזמן תהליך המיתוג ובנפח התנועה שתתקבל בזמן זה. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון זה ההשקעה הכספית לעומת החזר ההשקעה ורווחיותה.

 

לכן, בהתאם לתחום העיסוק שלכם יש לקחת בחשבון עלויות פרסום לרבות עלויות לקליק בגוגל ולבדוק האם דווקא אפיק הפרסום הממומן יהיה אפקטיבי יותר עבורכם, או שתעדיפו לבנות את המיתוג שלכם לאורך זמן באמצעות קידום אורגני בגוגל ולבנות משפך שיווק באינטרנט משלכם על ידי שימוש במערכת ERP ו-CRM, כמו גם שימוש ברשימות דיוור.

 

לסיכום:
עליכם להגדיר את התקציב העומד לרשותכם בטווח הקצר והארוך ולהגדיר יעדים ריאליים בעסק. בהתאם ליעדים האישיים והעסקיים שלכם, תוכלו לדעת מה יותר נכון עבורכם באמצעות מומחה קידום אתרים בגוגל ובמיתוג עסקים.

 

מעוניינים להתחיל לפרסם בגוגל ולקבל תנועת לקוחות פוטנציאלים ממוקדת לעסק שלכם?
התחילו עכשיו.
התקשרו: 072-299-2112

מושיק קלינמן
מושיק קלינמן מקדם אתרים בכיר

מושיק קלינמן, מקדם אתרים בכיר בחברת יויומדיה. מושיק אחראי על קידום האתרים בגוגל וכותב תוכן שיווקי עבור הלקוחות. כמו כן, מנהל את הקידום האורגני של הלקוחות והפרסום בגוגל.

כתוב לנו כאן

עדות של עומר אלמוג על יויומדיה
עומר אלמוג,

CruiseControl הפלגות וקרוזים בעולם

"שי תודה על העזרה והתמיכה הדף נחיתה יצא מעולה! אני אומנם גר בארצות הברית אבל אני סומך עליך ואני ממליץ בחום, תודה על העזרה והתמיכה, תודה על הסבלנות וההקשבה!"
עדות של אלי מילר שירותי סיעוד
אלי מילר,

Nursing4U שירותי סיעוד ורווחה פרטיים

"בשנה הראשונה של החברה היו לי קשיים בקידום האתר שלי, פניתי לכל מיני מקדמי אתרים שאחרי חודשיים הבנתי שהמקצוענות שלהם מאד נמוכה. לאחר חיפושים ממושכים מצאתי תודה לאל את שי, כיום לאחר שנה של קידום אנחנו בעמוד הראשון של גוגל תודות לעבודה עם יויומדיה"
ד"ר אילנה דריאל
ד"ר אילנה דריאל,

דיאטנית קלינית, מומחית לרגישות למזון

פניתי לשי כדי לשפץ את האתר ולדייק אותו. קיבלתי אתר מדויק ע"פ תכנית הגרפיקאית נעניתי במהירות וביעילות על כל בקשה. המחיר היה הוגן והכי חשוב, היום אני מרגישה גאה באתר שלי. תודה שי.
אודות
עו"ד (רו"ח) אהרון צ'יסמדיה,

משרד עו"ד מיסוי נדל"ן

השבוע עלה לאוויר אתר האינטרנט שהכינו עבורי שי ואיילת. במשך מספר חודשים גיליתי 2 מקצוענים שיודעים בצורה מושלמת את תפקידם. נתנו לי מענה לכל בעיה / בקשה שעלתה והגיעו לתוצאה סופית מאוד טובה ומשביעת רצון מבחינתי.

לקבלת ייעוץ ראשוני וטיפים לשיווק העסק