מפת חשיבה היא המפתח השיווקי של העסק שלך. כל בעל עסק המעוניין להתרחב ולמנף את התפוקה העסקית של העסק שלו, נדרש להעלות רעיונות יצירתיים הדורשים חשיבה מעמיקה תוך ירידה לפרטים הקטנים.

 

מפת חשיבה עסקית
איך בונים מפת חשיבה אפקטיבית לעסק שלך ומרוויחים יותר כסף?

 

Mindmap היא טכניקה המאפשרת לכל אחד לעשות סיעור מוחות של אדם אחד או יותר ולהגיע להישגים הנדרשים תוך יישום התוכנית השיווקית והעסקית בהתאם למפת השיווק שהכנתם.

מהי מפת חשיבה וכיצד היא מניעה לפעולה לשדרוג העסק שלך

מפת חשיבה הידועה גם בשם mind map , היא כלי אסטרטגי בעל משמעות המאפשר לכם לתכנן צעד אחר צעד את התכנית השיווקית העסקית שלכם. פעמים רבות, אנו מבינים כי יש לנו יותר מדי מידע אך ללא היכולת לעשות סדר והיררכיה בין העיקר לטפל מבחינת החשיבות האסטרטגית לקדם, לשווק ולפרסם מוצר, שירות או רעיון בלעדי שלכם.

 

הדרך המודרנית לעשות זאת היא באמצעות ציור מפת חשיבה על גבי נייר בדיוק כשם שלמדנו לעשות לפי שיטת השמש והקרניים. יחד עם זאת, תכנית עסקית ושיווקית מצריכה כתיבה של נושאים רבים, תתי נושאים ופעולות נוספות הנגזרות מכל תת נושא. כמו כן, יש לכתוב הערות ליד כל נושא, תת נושא והפעולות, המאפשרות לנו לראות את כל התכנית העסקית באופן מקצועי ולהבין מה באמת חשוב לנו ומה אפשר לשים בצד לעת עתה ולחזור אליו בשלב מאוחר יותר כחלק מהתכנית העסקית הגדולה שלנו.

 

מפת חשיבה VS סיעור מוחות (Brainstorming)

סיעור מוחות עסקי הוא שילוב של מספר רעיונות המגיעים מאנשים שונים בעלי ניסיון מקצועי דומה או זהה המסוגלים לשדרג את הרעיון המקורי למכונת מזומנים מניבה. אם יש לכם התקציב וכח האדם הנדרש לעשות זאת, תוכלו לגלות כמה באמת שווה לכם רעיון וכך לשדרג את העסק שלכם בכמה וכמה מדרגות. לאלו מכם אשר יש את הזמן והידע לבצע את המשימה לפי עיקרון פארטו (80-20) ועדיין לקבל תוצאות משביעות רצון, תוכלו לבצע סיעור מוחות בעצמכם באמצעות מפת חשיבה.

 

איך ניתן לעשות סיעור מוחות בעצמך?
אם ברצוננו להפוך את הסיפור הארוך לשתי מילים, היינו ממליצים להשתמש במפת חשיבה. הסיבה ליעילות מפת החשיבה לפי עיקרון פארטו היא שימוש אפקטיבי בשמש האסוציאציות אשר מציגה בפנינו את כל הידע שצברנו ונותנת לנו להבין אלו דרכים אפשריות עומדות לרשותנו ולתת סדר עדיפויות, הערות והארות עבור כל אחת מהאפשרויות.

 

ישנן מספר תוכנות מקצועיות המאפשרות לעשות זאת עבור כל מי שמשתייך למגזר העסקי ומעוניין לכתוב הערות ותגובות, לשתף במספר פורמטים שונים כגון וורד, אקסל, מצגות ושיתוף ברשתות החברתיות. כל זאת ועוד, האפשרות לעשות סדר במפת החשיבה באמצעות הדגשת נושאים, תתי נושאים ואלמנטים חשובים יותר באמצעות שינוי צבע, הדגשה, הגדלת הפונט וכו'.

 

בסרטון הבא תוכלו להבין את הקונספט יותר בהרחבה:

יש לי בעיות קשב וריכוז, האם אוכל לבנות מפת חשיבה בעצמי?
אם היה עליך לבנות מפת חשיבה על ידי ציור מפת החשיבה על גבי נייר טיוטה, סבירות גבוהה כי החוסר במקום על גבי הדף ודחיסת כל האינפורמציה על שטח קטן, היה אחד הסיבות לכך שהיית מתקשה לפענח לאחר מכן את מפת החשיבה שהכנת.

 

השימוש בכלים מקצועיים לכתיבת מפת חשיבה מאפשר לכל אחד לעשות סדר בכל הכתוב ובאמת להבין "מה התכוון המשורר", אף על פי כי המשורר הוא אתם עצמכם.

 

מה ההבדל בין כתיבת מפתח חשיבה מקצועית לבין כתיבת עיקרי הדברים במסמך טקסט?
כאשר אתם כותבים את התכנית העסקית שלכם על גבי קובץ טקסט, קיים קושי בראייה והבנת התמונה הרחבה במלואה. כך, כאשר התכנית העסקית שלכם מכילה עשרות נושאים, תתי נושאים, הערות והארות, יהיה עליכם לקרוא שוב ושוב את עיקרי הדברים על מנת שיהיה לכם סדר היררכי באסטרטגיה שלכם. כל זאת ועוד, ביצוע כלל הפעולות בעסק התורמות לשיווק וקידום האג'נדה שלכם.

 

בניית מפת חשיבה מקצועית – ברוכים הבאים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

כמה שווה לכם אסטרטגיה שיווקית מנצחת? אם גם אתם רוצים שהעסק שלכם יעבוד על סטרואידים וייצר עבורכם יותר כסף, עליכם להכין תכנית עבודה מקצועית אשר תוכל להניב עבורכם הכנסה גבוהה יותר לעומת מה שהתרגלתם לראות עד כה בעסק שלכם.

 

מפת חשיבה מקצועית היא המפתח להצלחת העסק שלכם שכן היא מניעה לפעולה. הסיבה לכך נגזרת מההשקעה הישירה שלכם בבניית המפה, כמו גם אוסף הרעיונות, האסטרטגיות ומידת האפקטיביות של כל אחת מהדרכים שכתבתם. כך למשל, אם אנו מעוניינים לפרסם את העסק שלנו המציע שירות מקצועי עד בית הלקוח, נוכל לנקוט במספר פעולות אשר יוכלו לסייע לנו בסגירת עסקאות.

 

פרסום אונליין באינטרנט


כלל האסטרטגיות לשיווק באינטרנט כגון: פרסום ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני, פרסום בפייסבוק, הפקת סרטון תדמית וסרטוני טיפים ביוטיוב

 

פרסום אופליין

פרסום בעיתונים ומקומונים, הפצת פלאיירים, פרסום ברדיו ובטלוויזיה. אין ספק כי כל אחד מהאפיקים הנ"ל יוכלו לספק חשיפה גבוהה עבור השירות שלכם. השאלה העיקרית היא מהי ההשקעה שתצטרכו להוציא אל מול ההכנסה, או במילים אחרות יחס החזר ההשקעה. הפרסום באופליין מתאים בדרך כלל לחברות גדולות ומותגים אשר להם תקציבי פרסום של עשרות ומאות אלפי שקלים לכל תכנית או קמפיין פרסום קצר טווח. על אף כי כמות החשיפה גבוהה במיוחד, היא איננה ממוקדת ולכן גם פחות משתלמת.

 

האסטרטגיות לפרסום אונליין מאפשרות לכם להתחיל לפרסם בשיטת הפרסום המבוססת תוצאות. כך, העלויות של כל מתעניין פוטנציאלי עשויות לעלות שקלים בודדים ועד לעשרות שקלים לכל פנייה רלוונטית שנעשתה אל בית העסק (באמצעות אימייל או טלפון).

 

אף על פי כי אינכם יכולים לקבל את כל הנתונים מבלי להתייעץ עם מומחה קידום אתרים ופרסום בגוגל, תוכלו לעשות זאת באמצעות התקשרות עם חברת הפרסום ולבדוק את רמת התחרויות בתחומכם. כך, לאחר שארגנתם את כל הנתונים תחת קורת גג אחת, תוכלו למפות אותה במפת החשיבה שלכם ולבנות תכנית עסקית לפרסום העסק שלכם.

 

כיצד תוכלו לדעת מהו האפיק המשתלם ביותר עבורכם?

ניסוי ותהייה הידוע גם בשם A/B TESTING. התחילו להשקיע את תקציב הפרסום החודשי שלכם במספר אפיקים בזמן שאתם מתמקדים באפיק אחד בלבד בזמן תקופת הניסוי שלכם. לאחר מכן, תוכלו להשוות בין כל הדרכים האפקטיביות אשר הניבו לכם את אחוז הרווחיות הגבוה ביותר.

 

כמה כסף כדאי להשקיע בפרסום העסק?

"אם על כל שקל שהייתם מוציאים הייתם מקבלים שניים, תקציב הפרסום שלכם היה יכול להיות ללא הגבלה".

 

תקציב הפרסום תלוי במספר פרמטרים, ביניהם תקציב הפרסום שלכם, כח השוק, רמת התחרותיות בתחום ורמת המקצועיות של חברת הפרסום שבחרתם. אין סכום פרסום אחיד שיש להוציא על מנת להתחיל לראות תוצאות, היות וכל עסק מתחרה על ביטויים אחרים ושוק תחרותי יותר או פחות בהתאם לביקוש. כמו כן, לאחר שהתחלתם לסגור מכירות ולהיות רווחיים, תוכלו להגדיל את תקציב הפרסום שלכם לכל סכום שתחשבו עליו, בתנאי שתשארו רווחיים.

 

סיכום ומסקנות

אם חשוב לכם לקחת את העסק שלכם מספר צעדים קדימה, כל שעליכם לעשות הוא להתחיל בבניית תכנית עסקית וכתיבת מפת חשיבה אשר תוכל להציג בפניכם את התכנית האסטרטגית והשיווקית המלאה להצלחת העסק שלכם.

Shares 16

Notice: the_author was called with an argument that is deprecated since version 2.1.0 with no alternative available. in /home/yoyomedia/public_html/wp-includes/functions.php on line 4034
מושיק קלינמן
מושיק קלינמן מקדם אתרים בכיר

מושיק קלינמן, מקדם אתרים בכיר בחברת יויומדיה. מושיק אחראי על קידום האתרים בגוגל וכותב תוכן שיווקי עבור הלקוחות. כמו כן, מנהל את הקידום האורגני של הלקוחות והפרסום בגוגל.

כתוב לנו כאן

עדות של עומר אלמוג על יויומדיה
עומר אלמוג,

CruiseControl הפלגות וקרוזים בעולם

"שי תודה על העזרה והתמיכה הדף נחיתה יצא מעולה! אני אומנם גר בארצות הברית אבל אני סומך עליך ואני ממליץ בחום, תודה על העזרה והתמיכה, תודה על הסבלנות וההקשבה!"
עדות של אלי מילר שירותי סיעוד
אלי מילר,

Nursing4U שירותי סיעוד ורווחה פרטיים

"בשנה הראשונה של החברה היו לי קשיים בקידום האתר שלי, פניתי לכל מיני מקדמי אתרים שאחרי חודשיים הבנתי שהמקצוענות שלהם מאד נמוכה. לאחר חיפושים ממושכים מצאתי תודה לאל את שי, כיום לאחר שנה של קידום אנחנו בעמוד הראשון של גוגל תודות לעבודה עם יויומדיה"
ד"ר אילנה דריאל
ד”ר אילנה דריאל,

דיאטנית קלינית, מומחית לרגישות למזון

פניתי לשי כדי לשפץ את האתר ולדייק אותו. קיבלתי אתר מדויק ע"פ תכנית הגרפיקאית נעניתי במהירות וביעילות על כל בקשה. המחיר היה הוגן והכי חשוב, היום אני מרגישה גאה באתר שלי. תודה שי.
אודות
עו”ד (רו”ח) אהרון צ’יסמדיה,

משרד עו"ד מיסוי נדל"ן

השבוע עלה לאוויר אתר האינטרנט שהכינו עבורי שי ואיילת. במשך מספר חודשים גיליתי 2 מקצוענים שיודעים בצורה מושלמת את תפקידם. נתנו לי מענה לכל בעיה / בקשה שעלתה והגיעו לתוצאה סופית מאוד טובה ומשביעת רצון מבחינתי.

לקבלת ייעוץ ראשוני וטיפים לשיווק העסק